راهنمای فعال کردن قابلیت impression tracking یا نصب نمایشی

در این بخش قصد داریم تا درباره‌ی نصب بر اساس نمایش یا ایمپرشن ترکینگ (impression tracking) صحبت کنم، همچنین تنظیماتی که نیاز است تا برای دیدن آمار مربوط به این نوع نصب، داخل پنل متریکس فعال کنید را هم توضیح خواهیم داد.   منظور از نصب نمایشی یا ایمپرشن ترکینگ چیست؟! فرض کنید که کاربری تبلیغ […]

راهنمای فعال کردن قابلیت impression tracking یا نصب نمایشی

در این بخش قصد داریم تا درباره‌ی نصب بر اساس نمایش یا ایمپرشن ترکینگ (impression tracking) صحبت کنم، همچنین تنظیماتی که نیاز است تا برای دیدن آمار مربوط به این نوع نصب، داخل پنل متریکس فعال کنید را هم توضیح خواهیم داد.

 

منظور از نصب نمایشی یا ایمپرشن ترکینگ چیست؟!

فرض کنید که کاربری تبلیغ یک اپلیکیشن را می‌بینید ولی الزاما روی آن تبلیغ کلیک نمی‌کند و پس از مدتی مستقیما از داخل استور اقدام به نصب آن اپلیکیشن می‌کند. در این حالت، اگر از قبل تنظیمات مربوط به شمارش این نوع نصب را داخل پنل متریکس فعال کرده باشید، متریکس متوجه این موضوع می‌شود و این نصب را به همان منبع تبلیغاتی مربوطه نسبت می‌دهد که به آن، نصب بر اساس نمایش یا نصب نمایشی گفته می‌شود، یعنی حالتی که بدون هیچگونه کلیکی روی تبلیغ، نصب اتفاق افتاده است

مدل نصب بر اساس کلیک از ابتدا در اختیار کاربران متریکس قرار گرفته بود ولی نصب بر اساس نمایش مدل دیگری از اتریبیوشن است که مدتی بعد به مدل‌های اتریبیوشن ترکر متریکس اضافه شد.

 

نحوه فعال کردن تنظیمات مربوط به شمارش نصب‌های نمایشی

بعد از اینکه وارد پنل متریکس شدید، از بخش فضای کار> تنظیمات، وارد بخش “تنظیمات اتریبیوشن” شوید و صفحه اتریبیوشن را باز کنید (تصویر زیر):

صفحه‌ی تنظیمات نصب نمایشی در پنل متریکس

سپس تنظیمات مربوط به تطبیق دستگاه یا دیوایس مچینگ را فعال کنید (دقت کنید که تنطیمات تطبیق دستگاه در بخش بر اساس نمایش را باید فعال کنید).

نصب بر اساس نمایش فقط از مدل تطبیق دستگاه پشتیبانی می‌کند و پنجره اتریبیوشن این مدل در متریکس می‌تواند بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت متغیر باشد. مقدار پیشنهادی و پیش‌فرض پنجره اتریبیوشن نمایشی ۱۲ ساعت است.

شما با استفاده از این قابلیت متریکس، می‌توانید به آمار مربوط به نمایش و نصب‌هایی که بر اساس نمایش ایجاد شده‌اند دسترسی داشته باشید اما نکته‌ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که برای امکان مشاهده آمار مربوط به نصب بر اساس نمایش، هنگام  استفاده از لینک‌های ترکر باید حتما از لینک ترکر مخصوص به همین نوع نصب استفاده کنید؛ یعنی زمانی که ترکری را ساختید، در نهایت باید از لینک تاثیر یا impression URL ایجاد شده، در کمپین‌هایتان استفاده کنید (تصویر زیر).

لینک تاثیر ترکر

برای رصد آمار نصب‌های نمایشی باید از  لینک تاثیر یا impression URL ترکر در کمپین‌ها استفاده کنید.

مشاهده آمار نصب‌های نمایشی

برای مشاهده آمار مربوط به این نوع نصب‌ها، صفحه‌ی اتریبیوشن متریکس را روی حالت جدول (table) بگذارید،

حالت جدول صفحه اتریبیوشن متریکس

اینجا نصب نمایشی یا view through installs همان تعداد نصب‌هایی است که بر اساس نمایش ایجاد شده‌اند.

نصب نمایشی در جدول اتریبیوشن متریکس

مقادیر جدول در تصویر بالا به شرح زیر هستند:

  1. نصب کلی – Total Installs: مجموع کل نصب‌های مربوط به ترکر
  2. نصب کلیکی – Click-Through Installs: تعداد نصب‌هایی که بر اساس کلیک به روی این ترکر خاص انجام شده‌اند.
  3. نصب نمایشی – View-Through Installs: تعداد نصب‌هایی که بر اساس نمایش انجام شده‌اند.
  4. نرخ تبدیل –
  5. کلیک‌ کلی– Clicks: تعداد کل کلیک‌های مربوط به این ترکر
  6. نمایش کلی – Impressions: تعداد کل نمایش‌های مربوط به ترکر

سوالات متداول

1. آیا برای شمارش نصب بر اساس نمایش محدودیتی وجود دارد؟

بله! زمانی یک نصب به نمایش یک تبلیغ نسبت داده می‌شود که دو شرط زیر برقرار باشد:

  1. کلیکی از طرف شبکه تبلیغاتی مورد نظر در پنجره اتریبیوشن مشخص شده وجود نداشته باشد. چرا که در این صورت نصب بر اساس کلیک محاسبه می‌شود.
  2. در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۴ ساعت پیش از نصب، یک نمایش یا Impression به ازای آن کاربر رخ داده باشد.
اشتراک گذاری