واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Viewability Fraud

تقلب در قابلیت دیده شدن نوعی تقلب در نمایش است که در آن تبلیغات، به واسطه پنهان شدن یک تبلیغ پشت یک محتوا یا اصطلاحاً Ad Stacking برای کاربر قابل رویت نیست. اهمیت این نوع تقلب به دلیل سرمایه گذاری هنگفت بازاریاب‌ها برای کمپین‌های تبلیغاتی خود به امید دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن از سوی کاربران بالقوه است. هنگامی که گزارش‌ها طوری نشان دهند که تبلیغات عرضه شده است اما به هر دلیلی از سوی کاربر دیده نشده است، در این شرایط تقلب یا سرقت اتفاق افتاده است.