واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Uninstall Measurement

سنجش حذف اپلیکیشن به بازاریابان اپلیکینش این امکان را می‌دهد تا از تعداد کاربرانی که یک اپلیکیشن را در بازه زمانی معینی از دستگاه خود حذف کرده‌اند با خبر باشند و منبع تبلیغاتی مشخصی را که منجر به این اتفاق شده است شناسایی کنند. نرخ بالای حذف اپلیکیشن، نشانه روشنی از یک اشتباه و خطا است که می‌تواند به عملکرد اپلیکیشن یا انتظارات برآورده نشده کاربر مرتبط باشد. بازاریاب‌ها با داشتن شاخص نرخ حذف اپلیکیشن (دانستن زمان و دلیل حذف اپ از دستگاه توسط کاربر) می‌توانند بودجه‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌تر هزینه کنند و استراتژی بازاریابی خود را بر اساس با کیفیت ترین منابع جذب کاربر تدوین کنند. سنجش میزان حذف اپ دو مزیت عمده دارد:

  • مقایسه کیفیت منابع رسانه‌ای و تبلیغاتی برای جذب کاربران باکیفیت
  • حفاظت از حریم خصوصی آن دسته از کاربرانی که نمی‌خواهند مخاطب هدف کمپین‌های ریتارگتینگ باشند.

مطالعه بیشتر: