واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Conversion Tracking

به فرآیندی که در آن یک پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ نقشه داده‌های درون یک اپلیکیشن موبایل را رصد می‌کند ردگیری کانورژن یا رصد تبدیل می‌گویند. برای مثال، هنگامی که یک تبلیغ‌دهنده با یک پلتفرم تبلیغاتی کار می‌کند از این فرایند استفاده می‌کنند تا بفهمد کدام داده مشخص به کاربرانی که به آن نیاز داشتند رسیده است. دلیل اهمیت این ردیابی این است که تبلیغ‌دهندگان و شبکه‌های تبلیغاتی بدانند یک نصب یا خرید یا هر داده دیگری از کجا آمده است تا به این وسیله کیفیت منبع جذب را تعیین کنند و درک بهتری از عملکرد کمپین و بهینه‌سازی آن در آینده به دست آورند.