واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Technographic segmentation

به این روش دسته‌بندی مشتریان، بخش‌بندی بر اساس تکنولوژی می‌گویند. این نوع بخش‌بندی، عمیق‌تر و شخصی‌شده‌تر است و به شما این امکان‌ را می‌دهد تا مشتریانتان را بر اساس فناوری مورد استفاده‌ی آن‌ها بشناسید و دسته‌بندی کنید. یک نمونه از این نوع بخش‌بندی زمانی است که برندها، مشتریانشان را بر اساس مرورگرهایی که استفاده می‌کنند، دسته‌بندی می‌کنند. فرض کنید برندی هستید که قاب آیفون می‌فروشید، درنتیجه شما باید کاربرانی را هدف قرار ‌دهید که از مرورگر سافاری به‌جای کروم استفاده می‌کنند.