واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Multi-channel marketing

بازاریابی چند کاناله یک استراتژی بازاریابی است که در آن به طور‌ هم‌زمان از دو یا چند کانال و رسانه (چه آفلاین چه آنلاین) برای تعامل با مشتریان و تبلیغ خدمات/محصولات یک کسب‌و‌کار استفاده می‌شود؛ این کانال‌ها شامل وب‌سایت، ایمیل، تلفن همراه، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، ویترین فروشگاه و تبلیغات در فضای باز است. بازاریابان از استراتژی بازاریابی چند کاناله در سفرهای مشتریان (Customer journey) استفاده می‌کنند تا مشتریانشان را در هر کجا که هستند هدف قرار دهند.