واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Machine learning

ماشین لرنینگ یا ML زیرشاخه‌ای از هوش مصنوعی و علم داده (Data Science) است که هدفش تولید ماشین‌هایی با توانایی تقلید رفتارهای هوشمند انسان است. چنین ماشینی خواهد توانست در برخورد با مسائل و موقعیت‌های جدید، بر اساس تجارب و داده‌های از پیش دانسته‌اش، تجزیه‌وتحلیل و تصمیم‌گیری کند. ماشین لرنینگ ابزاری قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ نیز محسوب می‌شود که می‌تواند رفتار مصرف‌کننده را تجزیه‌وتحلیل و پیش‌بینی ‌کند!