واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Inbound Marketing

اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا یک روش بازاریابی است که که با ایجاد محتوای ارزشمند مشتریان را جذب می‌کند. بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی برونگراست؛ یعنی بازاریابی برونگرا ممکن است مخاطبان را با محتوایی که مایل به دریافتش نباشند آزار دهد، ولی بازاریابی درونگرا با ارائه‌ی محتواهای ارزشمند و با هدف رفع مشکلات و دغدغه‌های مشتریان، با آنها تعاملاتی پایدار ایجاد می‌کند. در واقع بازاریابی درونگرا به معنای استفاده از ابزارهای مختلف برای دیده شدن محصول است تا به جای مجبور کردن مخاطب به خرید محصول یا خدمات، با دادن اطلاعات مفید و ارزشمند او را به سمت کسب‌و‌کار جذب کنیم!