واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Customer Journey

جرنی یا نقشه سفر مشتری را می‌توان به عنوان نقشه‌ای از تعاملات منحصر به فرد هر مشتری با یک کسب‌و‌کار تفسیر کرد، یعنی فرآیندی که طی آن یک کاربر با یک کسب‌و‌کار و خدمات یا محصولات آن آشنا شده و سپس تا مرحله‌ی نهایی که هدف آن کسب‌و‌کار است پیش می‌رود. برندها با طراحی سفر مشتری می‌توانند سناریوهای مختلف رفتاری مشتری را پیش‌بینی و ترسیم کنند تا از این طریق از منظر مشتری تمام فرآیندها تا رسیدن به مرحله‌ی خرید را ببینند، نیازهای آنها را به درستی درک کنند و در جهت آن نیازها اقدام کنند.