واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Segmentation

به فرآیندی که به وسیله آن می‌توان کاربران یک کسب‌وکار را بر اساس ویژگی‌های دموگرافیک، رفتار و یا ترجیحات مشترک آن‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کرد، بخش‌بندی کاربران گفته می‌شود. بخش‌بندی مشتریان یک استراتژی ارزشمند برای کسب‌وکارها است که با کمک آن می‌توانند گروه‌های خاصی از مشتریان را با پیام‌ها و پیشنهادات بازاریابی شخصی‌سازی شده هدف قرار دهند که در نهایت باعث افزایش تعامل، نرخ تبدیل و رضایت مشتری می‌شود.