Conversion Rate
نرخ تبدیل، درصد کاربرانی است که هدف تعیین شده برای یک کمپین تبلیغاتی را به پایان رساندهاند.
تعداد کل کاربرانی که روی تبلیغ کلیک کردهاندتعداد کل مخاطبان بالقوه×100
برای مثال، در صورتی که یک تبلیغدهنده با هدف جذب ۱۰ هزار نفر، کمپینی تبلیغاتی در فیسبوک اجرا کرده باشد و از این تعداد، ۴۰۰ کاربر روی تبلیغ کلیک کرده باشند، نرخ تبدیل این کمپین ۴ درصد میشود. دلیل اهمیت نرخ تبدیل، کمک به سنجش اثربخشی عملکرد کانالهای تبلیغاتی متعدد و موفقیت هر کمپین است.