واژه نامه موبایل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن

متریکس

Advertiser

تبلیغ‌دهنده، شخص، مؤسسه یا شرکتی است که با هدف آگاه نمودن مردم از یک برند خاص یا افزایش محبوبیت آن، محصولات، خدمات یا رخدادهای آن برند را تبلیغ می‌کند.  در فضای تبلیغات موبایلی، تبلیغ‌دهنده اغلب یک اپلیکیشن یا برند است که فضای تبلیغاتی را از ناشران موبایلی و شبکه‌های تبلیغاتی خریداری می‌کند تا پیام خود را به کاربران هدف برساند.

با اینکه نقش تبلیغ‌دهنده و ناشر در فضای تبلیغات متفاوت است اما امکان داد که یک شخص، مؤسسه یا شرکت هم ناشر و هم تبلیغ‌دهنده باشند چرا که اپلیکیشن‌ها می‌توانند فضای تبلیغاتی درون اپلیکیشن را بفروشند.