قوانین و ضوابط استفاده از متریکس


سند حاضر توافقی حقوقی و لازم الاجرا بین متریکس و مشتری (کاربران حقوقی و حقیقی متریکس) می‌باشد. مشتری با استفاده از خدمات و تارنما تمامی بندهای حاضر در این قرارداد را قبول می‌کند. مشتری همچنین قبول می‌کند که رابطه‌ی بین متریکس و مشتری توسط این قرارداد سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین توسط این قرارداد اداره شود. در صورتی که موادی از این قرارداد یا کلیت آن مورد توافق مشتری نیست مشتری حق استفاده از خدمات و تارنمای متریکس را ندارد. با آنکه متریکس تمام تلاش خود را خواهد کرد تا تغییرات عمده در این سند را به اطلاع مشتری برساند، اما این وظیفه مشتری خواهد بود که به صورت مداوم به این سند مراجعه کند و از آخرین تغییرات آن اطلاع یابد. در صورتی که در مورد هر یک از بندهای این سند سوالی دارید می تواند با رایانامه [email protected] در میان بگذارید.

برای متریکس حریم شخصی مشتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای آگاهی یافتن از سیاست‌های متریکس در این زمینه و اطلاع از حقوق خود به سند مربوط به سیاست های حریم شخصی مراجعه فرمایید.

برای استفاده از خدمات و تایید این سند مشتری باید صلاحیت قانونی جهت تنفیذ و تایید آن را دارا باشد. با تایید این سند مشتری تایید می‌کند که بالغ و رشید بوده و بیش از ۱۸ سال سن دارد و منع قانونی برای تایید این سند به صورت مستقل ندارد. همچنین در صورتی که از طرف یک شخصیت حقوقی نسبت به تایید این سند اقدام می‌نماید می‌بایست اختیارات لازم جهت انعقاد این سند را پیشتر کسب کرده باشد.

مقدمه

این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع مورد قبول در روابط متریکس و مشتری خواهد بود.

تعاریف

  • خدمات: منظور کلیه خدمات ارائه شده توسط متریکس شامل و نه محدود به تشخیص تقلب، اتریبیوشن و آنالیتیکس می باشد.
  • برنامه: منظور یک و یا چند برنامه موبایلی می‌باشد که مشتری از خدمات ذیل این قرارداد برای آنها استفاده می‌نماید.
  • تقلب: منظور از تقلب استفاده از انواع روش‌های غیرمتعارف شامل و نه محدود به بکارگیری ربات‌ها، کلیک‌های غیرواقعی و جعل شناسه‌ها که نسبت به دستکاری در آمار و ارقام گزارش‌ها و یا ایجاد آمار جعلی صورت می‌گیرد.
  • اتریبیوشن: منظور خدمات منبع سنجی و ارزیابی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشد.
  • تشخیص تقلب: منظور شناسایی تقلب در کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشد.
  • آنالیتیکس: منظور گردآوری، تجمیع و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از استفاده کاربران برنامه می‌باشد.
  • کمپین تبلیغاتی: منظور مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی مرتبط با هدف معرفی و ایجاد تعامل کاربران با برنامه می‌باشد.
  • تارنما: تمامی صفحات موجود در وبسایت متریکس به آدرس را شامل می شود.
  • مشتری: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که از تارنما و اپلیکیشن متریکس استفاده می‌کنند (اعم از تعریف شخص در ماده ۲ قانون تجارت الکترونیک).

استفاده غیرمجاز

مشتری حق استفاده از خدمات را در موارد ذیل نخواهد داشت:

  • در صورتی که قصد استفاده از خدمات را در برنامه‌ای بدون رضایت مالک برنامه دارد
  • در صورتی که با استفاده از خدمات داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌نماید بدون آنکه پیشتر رضایت آنها کسب شده باشد.
  • از خدمات جهت تحقق اهداف نامشروع، غیراخلاقی و یا غیرقانونی استفاده می‌نماید.

خدمات

مشتری با ثبت نام در پنل متریکس می‌تواند از برخی خدمات که میزان، مدت و حدود آنها توسط متریکس مشخص می‌گردند به رایگان استفاده نماید و برای استفاده از باقی خدمات مشتری می‌بایست هزینه خدمات را پرداخت نماید. در مورد خدمات رایگان متریکس این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در هر زمان و به صلاحدید خود نسبت به توقف و یا معلق سازی اقدام نماید ولی در هر صورت داده‌های مشتری تا مدت زمان‌های مشخص شده در این قرارداد قابل دسترس و بازیابی خواهد بود.

کلیه خدمات ارائه شده صرفا برای استفاده مشتری بوده و مشتری به هیچ عنوان حق واگذاری خدمات ارائه شده را به غیر نخواهد داشت.

سطح خدمات تشخیص تقلب

متریکس کلیه اقدامات معمول از نظر تجاری را جهت ارائه خدمات در سطح مطلوب مبذول خواهد داشت لکن با توجه به پیچیدگی‌های اجرایی و کشف هر روزه راهکارهای جدید تقلب تضمینی در رابطه با کشف تمام تقلب‌های بکار رفته در کمپین‌های تبلیغاتی نخواهد داد. در هر صورت این وظیفه مشتری است که کلیه تمهیدات و استانداردهای معمول (مطابق با عرف تجاری) را جهت پیشگیری از تقلب رعایت نماید.

مالکیت

تمامی حقوق مادی و معنوی محصول متریکس، نام تجاری و کلیه اقلام استفاده شده حسب مورد متعلق به متریکس بوده و یا اینکه مجوز استفاده آنها از صاحبان اثر اخذ گردیده است. مشتری با قبول این سند توافق می‌نماید که اولا به حقوق متریکس و اشخاص ثالث احترام بگذارد و ثانیاً از کپی کردن، مهندسی معکوس و یا هرگونه استفاده غیرمجاز از اقلام فوق‌الذکر بدون اجازه کتبی متریکس خودداری نماید.

هزینه خدمات

خدمات در ازای دریافت مبلغی مشخص در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. مشتری با استفاده از این خدمات قبول می‌نماید که هزینه‌های این خدمات را مطابق شرایط و مبالغ ذکر شده در صفحه مربوط به هر خدمت، شرایط اعلام شده ذیل رایانامه ارسالی به مشتری و یا مطابق توافق صورت گرفته فی مابین طرفین به متریکس پرداخت نماید. در مورد خدماتی که هزینه آنها بسته به میزان استفاده مشتری تعیین می‌گردد، در انتهای هر ماه متریکس برای مشتری فاکتور دیجیتالی صادر خواهد نمود و مشتری می‌بایست حداکثر ظرف 7 روز نسبت به پرداخت مبلغ آن اقدام نماید. در صورت عدم پرداخت ظرف مدت مقرر خدمات عرضه شده، متریکس مختار خواهد بود تا زمان پرداخت مبالغ معوقه ارائه خدمات را به حالت تعلیق در آورد. در صورت عدم پرداخت مبلغ فاکتور ظرف 30 روز از تاریخ صدور آن، متریکس مختار خواهد بود حساب مشتری را به صورت دائمی مسدود و کلیه اطلاعات وی را نیز حذف نماید و مشتری حق هرگونه ادعا و اعتراض را از خود ساقط می‌نماید. بدیهی است حذف حساب کاربری موجب سلب مسئولیت مشتری در پرداخت بدهی خود به متریکس نخواهد بود.

متریکس این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت بروز اشتباه در صدور فاکتور نسبت به اصلاح آن اقدام نماید و مشتری می‌بایست مطابق با فاکتور اصلاحی اقدامات لازم را انجام نماید.

نگهداری داده

در مورد داده‌های مربوط به خدمت آنالیتیکس متریکس، داده‌های مربوط به مشتری از تاریخ جمع‌آوری حداقل به مدت ۱۲ ماه نگهداری خواهند شد با قید به اینکه نمایش داده‌ها در پنل کاربری صرفا محدود به 6 ماه اول خواهد و پس از آن مشتری صرفا حق دریافت داده‌های خام را خواهد داشت.

پرداخت

مشتری می‌بایست کلیه پرداخت‌های خود به متریکس را به حساب مشخص شده در فاکتور صادر شده و یا حساب اعلامی به وی واریز نماید. بدیهی است در صورت واریز به هر حسابی جز حساب متعلق به شرکت، عواقب و مسئولیت‌ها با مشتری خواهد بود.

قوانین و مقررات

انتظار متریکس از مشتری این است که در استفاده از خدمات متریکس همواره قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنید. تمامی خدمات ارائه شده در متریکس حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع قانونی می‌باشد.

بازگرداندن هزینه استفاده از خدمات

با توجه به نوع خدمات که به صورت دیجیتالی عرضه می‌گردد و اینکه مشتری هزینه خدمات را صرفا پس از استفاده پرداخت می‌نماید به هیچ عنوان مشتری حق بازگرداندن هزینه‌های پرداخت شده و یا اعراض از پرداخت هزینه‌های استفاده شده نخواهد داشت.

مسئولیت

با آنکه متریکس تمام تلاش خود را خواهد کرد تا محصولی با کیفیت بر اساس خواسته‌های مشتری به دستشان برساند اما در هر حال مسؤ‌ولیتی در قبال خسارات غیر مستقیم که ممکن است به مشتری وارد شود ندارد.‌ همچنین در مورد خسارات مستقیم مسؤ‌ولیت متریکس محدود به مبلغی است که مشتری به متریکس پرداخت کرده است، به استثنای مواردی که در قوانین ایران مسئولیت در آنها قابل تحدید شدن نمی‌باشد.

تغییرات

متریکس مختار خواهد بود به صلاح‌دید خود تغییراتی را در این سند، قیمت خدمات و باقی موارد اعمال نماید. تغییرات عمده از طریق رایانامه به اطلاع مشتری خواهد رسید ولی در هر صورت این وظیفه مشتری است که به صورت مداوم با بازدید از صفحات مربوطه در تارنما از آخرین تغییرات اطلاع حاصل نماید. مشتری با ادامه استفاده از خدمات تغییرات صورت گرفته در این سند و دیگر موارد را نیز تایید می‌نماید. چنانچه این تغییرات مورد تایید مشتری نیست می‌بایست فوراً استفاده از خدمات را متوقف نماید.

حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف ناشی از خدمات ارائه‌ شده به موجب این وب‌سایت و راجع به تفسیر، نقض، و اجرای مفاد این وب‌سایت و همچنین در صورت عدم پرداخت هزینه‌های استفاده شده از خدمات متریکس، حتی‌المقدور طرفین سعی خواهند نمود با حسن نیت و مذاکره موضوع را حل نمایند. در غیر این صورت موضوع اختلاف توسط مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران با صدور رای داوری به صورت قطعی و لازم‏الاجرا حل و فصل می شود. داور علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد نمود. شرط داوری حاضر، موافقتنامه‌ه‏ای مستقل است و در حال، لازم الاجرا است.

شرایط و ضوابط استفاده از خدمات ارسال پیامک

  1. مسئولیت متن و محتوای پیام‌های ارسالی در راستای انجام موضوع قرارداد حاضر، به عهده مشتری می‌باشد و مشتری متریکس را از هرگونه ادعا، خسارت و یا شکایتی دراین‌ارتباط مصون و مبری می‌دارد.

  2. مشتری مجاز به ارسال پیامک به‌صورت ناشناس نمی‌باشد (پیام ناشناس پیامی است که گیرنده پیام در زمان دریافت، قادر به شناسایی هویت فرستنده پیامک نباشد). مشتری موظف است هویت شخص ارسال‌کننده پیامک را اعم از حقیقی و حقوقی احراز نماید تا در مواقع لزوم، امکان شناسایی وجود داشته باشد.

  3. مسئولیت کلیه عواقب ارسال پیامک ناشناس که نتیجتاً باعث وارد آمدن خسارت و یا اعمال جریمه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی به متریکس گردد، به‌طور کامل به عهده و متوجه مشتری می‌باشد.

  4. ارسال پیامک‌های غیرمجاز که مطابق با قوانین کشور نباشد سبب مسدود شدن پنل کاربری و ارجاع به مراجع قضایی می‌گردد.

  5. مشتری در ارسال پیام‌های تجاری نباید از Header های فریبنده جهت مخفی نمودن هویت متریکس استفاده نماید و همچنین نباید از عناوین موضوعی اشتباه یا گمراه‌کننده استفاده نمایند.

  6. چنانچه قانون برای فرستندگان پیام‌های ناخواسته در صورت عدم رضایت گیرندگان جریمه‌های پیش‌بینی نماید، مشتری متعهد به پرداخت جریمه‌ها در صورت نقص قانون می‌باشد.

  7. مشتری متعهد می‌باشد کلیه قوانین و مقررات مصوب که ممکن است در آینده برای ارسال پیام‌های ناخواسته وضع گردد اجرا نماید.

  8. برای پیام‌های ناخواسته چنانچه کاربر دریافت‌کننده متحمل پرداخت شارژ (Receiving Party pays) شود، مشتری متعهد به جبران آن می‌باشد.

  9. مسئولیت آثار سوء ناشی از ارسال پیام‌های مشتری برای مشتریان (کاربران نهایی) و جبران خسارت در مقابل کلیه دستگاه‌های بازرسی و نظارتی، به عهده مشتری می‌باشد.

  10. محتوای پیام ارسالی می‌بایست با هر یک از اصول پنج‌گانه زیر مطابقت داشته باشد

  • با اصول و مبانی دین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت نداشته و در تضاد نباشد؛
  • باعث تشویش اذهان عمومی نگردد؛
  • مخل نظم و آرامش حاکم بر جامعه نباشد؛
  • به اخلاق حسنه حاکم بر جامعه آسیب نرساند؛
  • با سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مغایرت نداشته باشد؛
  1. متریکس همواره حق بررسی محتوای پیامک ها قبل از ارسال را برای خود محفوظ داشته و عنداللزوم می تواند براساس صلاحدید خود از ارسال آنها برای مشترکین خودداری نماید. در این صورت متریکس هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارات یا زیان های احتمالی مشتری یا کاربران نهایی مشتری نخواهد داشت.

  2. مشتری موظف است پیش از ارسال پیامک برای مشترکین (کاربران نهایی)، موافقت هر یک از آنان را درخصوص دریافت پیامک ها تحصیل کند. در هر صورت مشتری متعهد است از ارسال هرز پیامک به مشترکین به هر دلیل و تحت هر شرایطی خودداری نماید.

  3. مشتری موظف به رعایت قوانین دولت الکترونیکی، قوانین مخابراتی، مقررات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و دستورالعمل های سازمان تنظیم مقررات مانند و نه محدود به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای و سایر شرایط و ضوابط می باشد.

  4. مشتری به هیج وجه و یا تحت هیچ عنوانی مجاز به استفاده غیر مجاز و غیر قانونی از محصول موضوع قرارداد و بستر ارسال پیامک متریکس برای قاچاق پیامک بین المللی نخواهد بود. در صورت تخلف مشتری از بند فوق، متریکس مجاز به فسخ فوری قرارداد و مطالبه کلیه خسارات وارده و معرفی مشتری به عنوان مسئول به مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی خواهد بود.

  5. مسئولیت آثار سوء ناشی از ارسال پیام و جبران خسارات و پاسخگویی در مقابل تمام دستگاههای بازرسی، نظارتی، امنیتی و قضایی به عهده مشتری است و در این گونه موارد متریکس نیز میتواند جزء شاکیان باشد.

  6. در صورتی که متریکس به علت بروز و یا اعلام مشکلات یا شرایط بحرانی از سوی شرکتهای اپراتور تلفن و یا مراجع قانونی ذیصلاح، ملزم به اعمال محدودیتهایی در زمانبندی ارسال پیامكهای مربوط به مشتری گردد، مشتری موظف به رعایت آن میباشد و اعتراضی نخواهد داشت.

  7. تعرفه اعلامی براساس قیمتهای اعلام شده توسط متریکس و یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و متریکس میتواند بدون توافق با مشتری نسبت به تغییر تعرفه اقدام کند. همچنین در صورت الزام سازمان و نهادهای بالادستی، متریکس می تواند نسبت به تغییر سرشماره با اطلاع قبلی (2 هفته قبل از اعمال تغییرات) اقدام نماید.

  8. با توجه به سابقه سوء استفاده دشمنان  و معاندین از سرویس های پیامك انبوه در ایجاد موج روانی و التهاب آفرینی در جامعه از قبیل دعوت به فراخوان، تجمع و ... شرکت های ارسال کننده پیامك انبوه موظفند پایش 24 ساعته محتوایی و سایبری را برای سامانه های خود رعایت نمایند. بدیهی است در صورت سوء استفاده از سامانه های پیامکی موصوف، مسئولیت کیفری آن بر عهده مدیرعامل آن مجموعه(مشتری) خواهد بود.