
Multi-Touch Attribution
اتریبیوشن چند تماسی که به عنوان اتریبیون چند کاناله هم شناخته میشود تعیین میکند هر نقطه تماس کاربر در مسیر تبدیل، چه ارزشی دارد. در این مدل اتریبیوشن به جای تخصیص تمامی اعتبار به یک تبلیغ، هر مجرای تبلیغاتی که در طول مسیر مشتری تعامل داشته است واجد اعتبار میشود. اتریبیوشن چند تماسی به چند دلیل در دنیای آنالیز موبایل مارکتینگ اهمیت دارد:
- شیوه کلی تعامل کاربر با تبلیغ را بهتر منعکس میکند: رویکرد این مدل به این صورت است که احتمال دارد کاربر چندین تبلیغ را در چندین فضای تبلیغی پیش از زدن دکمه دانلود مشاهده کند، به این ترتیب نمیتوان تمام اعتبار یک نصب را به اولین یا آخرین تماس اختصاص دارد.
- به توزیع عادلانهتر بودجه تبلیغاتی کمک میکند: این مدل از اتریبیوشن تضمین میکند که سهم اختصاص یافته اعتبار به ناشران اکوسیستم به درستی انجام شده است. چرا که به جای پرداخت تنها یک پارتنر تجاری، چندین کانال به ناشران در تأمین امنیت نصب پاداش میدهند.
- بازاریابها را از آوردهی اصلی کاربران به اپلیکیشن مطلع میکند: تبلیغدهندگان به کمک این مدل از اتریبیوشن میتوانند شناسایی کنند که در کدام قسمت از سفر کاربر ارزش بیشتری تولید شده است.
اما اتریبیوشن چند تماسی مدل استانداردی در صنعت آنالیز بازاریابی موبایلی نیست زیرا مستعد بروز تقلب از نوع اسپم کلیک در طول مسیر کاربر است.
مطالعه بیشتر: