
KPI - Key Performance Indicators
منظور از شاخص کلیدی عملکرد در فضای بازاریابی موبایلی، سنجههایی است که برای سنجش عملکرد یک اپلیکیشن موبایل و در معنای وسیعتر، کسب و کار آن اپلیکیشن استفاده میشود. شاخصهای کلیدی عملکرد شامل فاکتورهای درون اپلیکیشن (نظیر بازگشت، درآمدزایی و تعداد کاربران فعال)، فاکتورهای بیرونی (مانند رتبه بازدید و رتبه بندی در چارت) ئ فاکتورهای کمپین (نظیر نرخ کلیک و هزینه کمپین) میشود. میزان نمایش، کلیک، نصب، اتریبیوشن مجدد، سشن و رخدادها از دیگر شاخصهایی هستند که به عنوان شاخصهای کلیدی عملکرد برای بازاریابها اهمیت دارند. اهمیت شاخصهای کلیدی عملکرد برای بازاریابها به دلیل کمک به آنها برای هدفگذاری و سنجش میزان موفقیت در اقدامات بازاریابی آنهاست.