کتابخانه متریکس برای Unity
- اضافه کردن پلاگین متریکس به پروژه
- راهاندازی کتابخانه در اپلیکیشن اندروید
- امکانات و قابلیتها
- نشست (session)
- شناسه نشست
- شماره نشست جاری
- رویداد (event)
- ساختن یک رویداد سفارشی
- مشخص کردن Attributeهای پیشفرض همهی رویدادها
- ساختن رویداد درآمدی
- دریافت شناسه دستگاههای متریکس
- امضاء
- شمارش پاک کردن اپلیکیشن
- Deep Linking
- سناریو استاندارد
- سناریو deferred
- مشخص کردن tracker پیشفرض برای نصبهای organic
- تفکیک نصبهای organic براساس استورهای مختلف
پلاگین متریکس را از اینجا دریافت نمایید و در پروژه خود import کنید.
۱. مدیریت وابستگی
پلاگین متریکس از External Dependency Manager for Unity برای مدیریت وابستگیهای خود استفاده میکند.
در صورتی که این ابزار را در پروژه خود دارید، کافی است از مسیر زیر یکبار وابستگیها را resolve کنید:
Assets -> External Dependency Manager -> Android Resolver -> Resolve
در غیر این صورت، آخرین نسخه این ابزار را از اینجا دریافت نمایید و در پروژه خود import کنید.
۲. اضافه کردن app id
متریکس در فایل AndroidManifest.xml
اپلیکیشن:
<manifest>
...
<application>
...
<!-- خطوط زیر را اضافه کنید و کلید اپلیکیشن خود را جایگزین نمایید -->
<meta-data
android:name="metrix_appId"
android:value="APP_ID" />
</application>
</manifest>
APP_ID
: کلید اپلیکیشن شما که از پنل متریکس دریافت میکنید.
فایل AndroidManifest.xml
در مسیر Assets/Plugins/Android
قرار دارد.
در صورتی که این فایل را مشاهده نمیکنید، از مسیر زیر اضافهشدن آن را به پروژه خود فعال کنید:
Edit -> Project Settings... -> Player -> Android Setting (Tab) -> Publishing Sdettings -> Custom Main Manifest
هر تعاملی که کاربر با یک اپلیکیشن دارد، در قالب یک نشست صورت میگیرد. کتابخانه متریکس اطلاعات مربوط به نشستهای مختلف کاربر در اپلیکیشن شما و بازه زمانی آنها را جمعآوری میکند و در اختیار شما میگذارد.
کتابخانه متریکس برای هر نشست یک شناسه منحصر به فرد تولید میکند که میتوانید این شناسه را دریافت نمایید. برای دریافت این شناسه متد زیر را فراخوانی کنید.
Metrix.GetSessionId();