
Segmentation
منظور از بخشبندی یک تکنیک بازاریابی است که در آن گروههای کاربران بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده مانند مصرف محصول، مشخصات دموگرافی، مشخصات روانشناختی، رفتارهای ارتباطی و استفاده از رسانهها به زیر گروههایی تقسیم میشوند. هدف بازاریابان اپلیکیشنهای موبایل در استفاده از این تکنیک، رساندن تبلیغات هدفمندتر و شخصیسازیشدهتر به انواع مشخص و با کیفیتی از کاربران به منظ ور دستیابی در بهترین نتیجه در جذب تعامل کاربران و در نهایت کسب درآمد بیشتر است. بخشبندی کاربران میتواند ارزش طول عمر کاربر و میزان بازگشت سرمایه را ارتقا دهد.