
منظور از شبکه تبلیغاتی، گروه یا شبکهای است که ارتباط بین تبلیغدهندگان و ناشران را فراهم میکند.
در فضای تبلیغات موبایلی، منابع تأمین، معمولاً شامل اپلیکیشنهای در دست ناشران و توسعه دهندگان اپلیکیشن است و منابع تقاضا را تبلیغدهندگانی تشکیل میدهند که به دنبال فضایی برای قرار دادن تبلیغ خود در اپلیکیشن دیگری هستند. بسیاری از شبکههای تبلیغات موبایلی از طیف گستردهای از فرمتهای متفاوت از تبلیغات بنری گرفته تا تبلیغات ویدیویی پشتیبانی میکنند؛ در حالی که برخی دیگر بر برخی از قالبها نظیر ویدیو متمرکز هستند. اهمیت شبکههای تبلیغاتی به دلیل نقش اساسی آنها در درآمدزایی در اکوسیستم تبلیغات موبایلی است. آنها به عنوان یک واسط فنی و تجاری میان تبلیغدهندگان و ناشران عمل میکنند و به مذاکره این دو گروه در مورد عرضه و تقاضای جایگاههای تبلیغات کمک میکنند.