
A/B Testing
A/B testing * آیکون موبایل مارکتینگ تست A/B یا آ/ب فرآیندی است که برای مقایسه دو مجموعه خلاقه تبلیغاتی به کار میرود. هدف از این تکنیک رسیدن به پاسخ بهتر از سوی بازدیدکننده تبلیغ است. معمولاً در یک کمپین تست از نوع A/B تمام متغیرها ثابت میمانند و تنها یک متغیر به منظور ارزیابی تأثیر آن بر کل کمپین تغییر میکند.
مثال: ممکن است یک دولوپر، اپلیکیشن بازی موبایلی داشته باشد که برای رسیدن به مراحل بالاتر بازی حاوی خرید درون اپلیکیشنی باشد. این توسعه دهنده اپلیکیشن میخواهد بنرهای متفاوت را برای این مراحل آزمون کند تا ببیند کدام یک کلیک بیشتری میگیرد. با اجرا کردن تست A/B میتوان بر اساس کاربران واقعی تعیین کرد که کدام بنر بهترین عملکرد را دارد.