کنسول دیباگ

در این بخش می‌توانید وضعیت اطلاعات اتریبیوشن یک دستگاه مشخص را در متریکس بررسی کنید. مثلا هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی جدید شروع کرده‌اید و می‌خواهید از عملکرد درست ترکر و سنجش آن در متریکس مطمئن شوید، یا برای بررسی صحت پیاده‌سازی متریکس در نسخه جدید اپ‌تان احتیاج به اطلاعات دقیق‌تری در سطح کاربر دارید، این کنسول به شما کمک بسیاری خواهد کرد. در نتیجه، می‌توانید خودتان بدون نیاز به یک دستگاه تست تازه، روی همان دستگاه سابق و با استفاده از قابلیت فراموشی اطلاعات گذشته ( Forget Device)، بررسی‌های لازم برای اطلاعات اتریبیوشن را انجام دهید. در واقع، از طریق این قابلیت، دیباگ کردن فرآیند پیاده‌سازی و اتریبیوشن متریکس برای شما سرعت و سادگی بیشتری پیدا خواهد کرد.

طرز استفاده

  1. ابتدا منوی تنظیمات اپلیکیشن را باز کنید.
  2. سپس به بخش کنسول دیباگ یا Console Debug بروید.
  3. بعد از نصب اپلیکیشن بر روی دستگاه مورد نظر و باز کردن آن، شناسه تبلیغاتی دستگاه خود را (فرقی نمی‌کند که IDFA برای iOS باشد یا GoogleAdID مربوط به اندروید) بعنوان ورودی در این قسمت داشبورد وارد کنید.
  4. پس از آن با انتخاب دکمه Show Info ، شما میتوانید تمامی اطلاعات اتریبیوشن متریکس مرتبط با دستگاه مدنظر را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند شبکه تبلیغاتی و منبع جذب کاربر (source/network)، کمپین (campaign)، گروه تبلیغاتی (adgroup)، خلاقه ( creative) تاریخ نصب، اطلاعات نصب مجدد، نصب از طریق نمایش و نیز توکن مربوط به پوش فایربیس (در صورت پیاده‌سازی فیچر شمارش uninstall متریکس)

همچینین این کنسول به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات اتریبیوشن یک دیوایس را از سیستم پاک کنید. این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا برای چندین بار بتوانید روی یک دستگاه یکسان، صرف نظر از تنظیمات پنجره عدم فعالیت یا پنجره ری اتریبیوشن تست‌های متعدد انجام دهید.

به طور مثال همانطور که در تصویر بالا مشخص است، دستگاه مورد نظر در ساعت ۱۲:۲۱ روز ۹ آبان ۱۴۰۰ از طریق یک کمپین تبلیغاتی، برای اولین بار اپلیکیشن را نصب کرده است و در حدود ۴ دقیقه بعد رخداد یک را انجام داده است. در صورتی که قابلیت شمارش آنیستال هم در اپلیکیشن پیاده‌سازی شده باشد، مقدار FCM Exists هم برابر با true خواهد بود.

سوالات متداول

  1. برای استفاده از قابلیت کنسول دیباگ نیاز به دسترسی خاصی در پنل متریکس هست؟ با توجه به اینکه در مواقع بسیاری شبکه‌های تبلیغاتی نیاز به تست کمپین‌های خود بر روی متریکس دارند، این قابلیت برای تمامی اعضای سازمان وجود دارد و همه افراد می‌توانند مستقل از نقش خود در سازمان، اطلاعات دستگاه مدنظر خود را مشاهده کنند.

  2. منظور از پیام User doesn't exist بعد از وارد کردن شناسه دستگاه چیست؟ این پیام بع معنای آن است که هیچ اطلاعاتی از این دستگاه سمت متریکس ثبت نشده است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • وارد شدن شناسه اشتباه و یا متفاوت با مقدار واقعی دستگاه از سمت کاربر
  • هیچ اطلاعاتی از سمت کاربر سمت اپلیکیشن برای سرور متریکس ارسال نشده (مثلا پیاده‌سازی اشتباه SDK یا عدم باز شدن اپلیکیشن توسط کاربر)
  • پاک شدن اطلاعات دستگاه از متریکس از قبل از طریق گزینه Forget Device
  • عدم دسترسی SDK متریکس به اطلاعات تبلیغاتی دستگاه (محدودیت از طریق تنظیمات limit ad tracking دستگاه)
  1. چگونه می‌توان به شناسه تبلیغاتی دستگاه دست یافت؟ برای پیدا کردن شناسه تبلیغاتی گوگل (GAID)، برنامه تنظیمات را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید، روی Google کلیک کنید و سپس «تبلیغات» را در بخش خدمات انتخاب کنید. GAID شما در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.