رخدادها


چطور می‌توانم رخداد تعریف کنم؟

پس از ورد به فضای کاربری، از طریق علامت تنظیمات بالای عنوان اپلیکیشن، وارد صفحه تنظیمات شوید و از منوی رخدادها یا Events اقدام به ساخت رخداد جدید کنید. پس از ثبت عنوان رخداد (برای مثال، خرید) در قسمت slug نامک آن را کپی کرده و به کمک مستندات راهنما آن را در اپلیکیشن خود قرار دهید.

چطور می‌توانم گزارش رخدادها را ببینم؟

برای دیدن گزارش رخدادها باید از صفحه سازمان‌ها روی اپلیکیشن خود کلیک کنید. سپس از منوی سمت چپ، از بخش آنالیتیکس (Analytics) گزینه Events را انتخاب کنید.

برای آشنایی با مفهوم آنالیتیکس، مطلب زیر را بخوانید:

آنالیتیکس موبایل چیست؟ چرا مهم است و چطور کار می‌کند؟

آیا می توان ایونت تعریف شده را ویرایش کرد؟

بله از قسمت تنظیمات در صفحه کاربری اصلی وارد قسمت رخدادها یا همان event شوید و ویرایش خود را انجام دهید.

آیا امکان نمایش و دریافت گزارش‌های جزئی‌تر از رخدادها وجود دارد؟

بله برای مشاهده و گزارش‌گیری از جزئی‌ترین رخدادها می‌توانید پس از ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن مورد نظر، از بخش Menu و سپس بخش Analytics، گزینه Events را انتخاب کنید. در اینجا علاوه بر نمایش تعداد وقوع رخدادها، کاربران، نشست‌ها و تنظیم آنها بر اساس رخدادهایی که قبلاً تعیین کرده اید (Event Name)، می‌توانید از قسمت split by به تفکیک اطلاعات کاربری، دستگاه مورد استفاده کاربران و صفحه نمایش آنها رخدادها را مشاهده و از آنها گزارش بگیرید.

آیا جزئیات بیشتری از رخدادها و گزارش کار کاربران با اپ را هم می‌توانم ببینم؟

بله، به عنوان مثال شما نه تنها فراوانی رخداد «جستجو» را می‌توانید در داشبورد مشاهده کنید، بلکه فراوانی عباراتی که جستجو شده، یا نام کاربری کسانی که جستجوی بیشتری داشته‌اند را نیز می‌توانید ببینید. برای این کار کافیست مطابق مستندات پیاده‌سازی، برای رخدادهایی که تعیین می‌کنید، attribute هم مشخص کنید.

می‌خواهم برای برخی از رخدادها، درآمد تعریف کنم. آیا متریکس می‌تواند آن دسته از فعالیت‌های پس از نصب کاربر که درآمدزا هستند را رصد کند؟

بله. یکی از قابلیت‌های داشبورد متریکس، توانایی رصد درآمد یا Revenue Tracking است. لازم است ابتدا از بخش تنظیمات وارد قسمت رخدادها یا events شوید و در آنجا یک رخداد درآمد با مقدار مورد نظر خود تعریف کنید. با این کار، در بخش اتریبیوشن داشبورد مقدار درآمد حاصل شده از هر منبع جذب کاربر را با استفاده از اسکرول کردن صفحه در حالت تیبل، در ستون مجزا و به تفکیک مشاهده خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، این مطلب را بخوانید:

رصد درآمدهای حاصل از رخدادها (Revenue Tracking)