رخدادها
- چطور میتوانم رخداد تعریف کنم؟
- چطور میتوانم گزارش رخدادها را ببینم؟
- آیا می توان ایونت تعریف شده را ویرایش کرد؟
- آیا امکان نمایش و دریافت گزارشهای جزئیتر از رخدادها وجود دارد؟
- آیا جزئیات بیشتری از رخدادها و گزارش کار کاربران با اپ را هم میتوانم ببینم؟
- میخواهم برای برخی از رخدادها، درآمد تعریف کنم. آیا متریکس میتواند آن دسته از فعالیتهای پس از نصب کاربر که درآمدزا هستند را رصد کند؟
پس از ورد به فضای کاربری، از طریق علامت تنظیمات بالای عنوان اپلیکیشن، وارد صفحه تنظیمات شوید و از منوی رخدادها یا Events اقدام به ساخت رخداد جدید کنید. پس از ثبت عنوان رخداد (برای مثال، خرید) در قسمت slug نامک آن را کپی کرده و به کمک مستندات راهنما آن را در اپلیکیشن خود قرار دهید.
برای دیدن گزارش رخدادها باید از صفحه سازمانها روی اپلیکیشن خود کلیک کنید. سپس از منوی سمت چپ، از بخش آنالیتیکس (Analytics) گزینه Events را انتخاب کنید.
برای آشنایی با مفهوم آنالیتیکس، مطلب زیر را بخوانید:
آنالیتیکس موبایل چیست؟ چرا مهم است و چطور کار میکند؟
بله از قسمت تنظیمات در صفحه کاربری اصلی وارد قسمت رخدادها یا همان event شوید و ویرایش خود را انجام دهید.
بله برای مشاهده و گزارشگیری از جزئیترین رخدادها میتوانید پس از ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن مورد نظر، از بخش Menu و سپس بخش Analytics، گزینه Events را انتخاب کنید. در اینجا علاوه بر نمایش تعداد وقوع رخدادها، کاربران، نشستها و تنظیم آنها بر اساس رخدادهایی که قبلاً تعیین کرده اید (Event Name)، میتوانید از قسمت split by به تفکیک اطلاعات کاربری، دستگاه مورد استفاده کاربران و صفحه نمایش آنها رخدادها را مشاهده و از آنها گزارش بگیرید.